باید به سمت برندهای اصیل در تمامی صنوف و صنعت‌ها حرکت کنیم

رئیس اتحادیه رستوران‌داران، حلیم‌پزان و چلوکبابی‌های خراسان رضوی گفت: باید به سمت برندهای اصیل در تمامی صنوف و صنعت‌ها حرکت کنیم و در شهر مشهد که میزب

  • امتیاز به مطلب (0) نفر

شماره خبر : 28783

رئیس اتحادیه رستوران‌داران، حلیم‌پزان و چلوکبابی‌های خراسان رضوی:
باید به سمت برندهای اصیل در تمامی صنوف و صنعت‌ها حرکت کنیم


رئیس اتحادیه رستوران‌داران، حلیم‌پزان و چلوکبابی‌های خراسان رضوی گفت: باید به سمت برندهای اصیل در تمامی صنوف و صنعت‌ها حرکت کنیم و در شهر مشهد که میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی امام رضا(ع) است اولویت باید در حوزه اسکان و اطعام باشد.


باید به سمت برندهای اصیل در تمامی صنوف و صنعت‌ها حرکت کنیم


به گزارش نخست نیوز :حسن امیریان در چهارمین نشست هم‌اندیشی بررسی ضرورت برندینگ صنعت غذا، فرصت‌ها و چالش‌ها، اظهار داشت: در حوزه کاری رستوران‌داران با مشکلاتی در حوزه برندینگ، شبکه‌بندی و درجه‌بندی مواجه هستیم و باید مجموعه‌هایی همچون بهداشت، صنعت و دیگر مجموعه‌های مرتبط باید نظارت دقیق و کافی را داشته باشند.
وی افزود: متاسفانه رئسای اتحادیه‌ها متهم به مزدوری دولت شده‌اند و ما طبق قانون در همه حوزه‌ها عمل می‌کنیم، اما هم از سوی دولت و هم از سوی زیرمجموعه‌های اتحادیه‌ها با مشکلات و اتهاماتی روبه‌رو هستیم.
رئیس اتحادیه رستوران‌داران، حلیم‌پزان و چلوکبابی‌های خراسان رضوی با بیان اینکه از اسفند ماه سال ۹۵ تاکنون گوشت مغزی ۶۷ هزار تومانی به ۹۸ هزار تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: گوشت ماهیچه ۳۷ هزار تومانی به ۴۸ هزار تومان افزایش یافته این گرانی در برنج، حبوبات و دیگر مواد قابل مصرف در حوزه کاری فعالان این صنف وجود دارد و این تغییر قیمت در غذاها اعمال نشده و موجب ضرر بیش از ۱۸۰ میلیون تومانی رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها شده است و مدیر آن مجموعه چگونه می‌خواهد جواب کارگر و زیرمجموعه خود را بدهد؟
امیریان تصریح کرد: امروزه برندها پیر شده‌اند و فرزندان راه پدران خود را ادامه نمی‌دهند و علت آن هم این بوده که متاسفانه موج‌های منفی ناحقی علیه کاسبان حبیب‌الله ایجاد شده و برنامه گزارش ۵ تصویر متهم را شطرنجی می‌کند، اما تصویر یک کاسب آبرودار و خانواده‌دار را شطرنجی نمی‌کند و متاسفانه مشکلاتی پس از پخش این برنامه برای آن کاسب زحمتکش ایجاد می‌شود.
وی تاکید کرد: باید به سمت برندهای اصیل در تمامی صنوف و صنعت‌ها حرکت کنیم و در شهر مشهد که میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی امام رضا(ع) است اولویت باید در حوزه اسکان و اطعام باشد.
محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، اظهار داشت: مشهد حال و روز ناخوشی در صنعت هتلداری دارد، اما با این وجود خدمت بی‌کیفیتی به زائران امام رضا(ع) شاهد نیستیم و خوشبختانه محیط اسکان هتل‌ها با رضایت مهمانان همراه بوده است.
وی افزود: فرهنگ مهمان‌نوازی ایرانی‌ها در سطح جهان شناخته شده و باید قدر آن را بدانیم، اما در حوزه بازار و کسب و کار از این فرصت به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه نوع رشد تقاضا در صنعت غذا تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: در هتل‌های استان و مشهد تغییر الگوها در حوزه‌های مختلف همچون صنعت غذا اعمال شده است و اقدمات به‌روز را صورت داده‌ایم تا خدمات ارائه شده متناسب با نیاز زائران امام رضا(ع) باشد و در شهر مشهد برندهای موفقی داریم که به الگویی در سطح کشور تبدیل شده است.
قانعی تصریح کرد: مشهد مقصد بیش از ۵۰ درصد سفرهای کشور بوده و در حوزه نظارت اقدامات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف صورت پذیرفته است تا شاهد نقص و مشکلی نباشیم و یکی از این نظارت‌های ویژه توسط بازرسان اتحادیه هتلداران خراسان رضوی صورت پذیرفته است.
وی با انتقاد از دخالت‌های نابه‌جای دولتی‌ها، تاکید کرد: از مسئولان دولتی که موانعی بر سر راهمان ایجاد کرده‌اند گلایه‌مند هستیم و خطاب به آن‌ها می‌گوییم که اگر دستمان را نمی‌گیرید، لااقل ما را در پرتگاه نیندازید.
علی شریعتی‌مقدم رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، اظهار داشت: خراسان رضوی و مشهدالرضا(ع) به واسطه وجود بارگاه منور رضوی از پتانسیل بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف همچون صنعت غذا برخوردار است‌.
وی افزود: تلاشمان استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان و رسیدن کیفیت‌ها به سطح بین‌المللی برسد و در بحث زمانی برگزاری برنامه‌های شاخص هم نگاه ویژه‌ای داشته‌ایم و ایامی را انتخاب کرده‌ایم که با اوج حضور زائران همراه است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد با بیان اینکه نباید از آموزش‌های لازم، به‌روز و به‌هنگام غافل شد، خاطرنشان کرد: باید در انجام کارها به‌ویژه کارهای مشترک برنامه‌ریزی درستی در جهت رشد، توسعه و درآمدزایی برند اقدامی جدی صورت پذیرد و معتقدم که اگر این کار انجام شود رشد قابل توجهی در حوزه برندینگ در شهر و استان امام رضا(ع) شاهد خواهیم بود.
شریعتی‌مقدم گفت: در جلسات مستمر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد به پیگیری موضوعات و خواسته‌های فعالان صنوف و صنایع مختلف از جمله صنعت غذا پرداخته شده است و در جهت حمایت‌های لازم مسئولان بخش‌های دولتی و خصوصی از این گروه‌ها درخواست‌های خود ارائه کرده‌ایم.
محمد باباخانی کارشناس مسئول سلامت بهداشت محیط مرکز بهداشت مشهد، اظهار داشت: ما به عنوان بازرسان و ناظران حوزه سلامت وظیفه داریم نظارت و دقت کافی را در بازرسی هایمان داشته باشیم و اجازه کوچکترین سودجویی را به سو استفاده کنندگان ندهیم.
وی افزود: همایش کشوری سلامت و بهداشت کشور ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه چهارم مهر ماه در هتل ثامن مشهد برگزار می‌شود و در این همایش در مسیر همسوشدن هرچه بیشتر و بهتر فعالان حوزه بهداشت و سلامت حرکت خواهیم کرد.
کارشناس مسئول سلامت بهداشت محیط مرکز بهداشت مشهد با بیان اینکه دولت حمایت‌های لازم را در حوزه بهداشت و سلامت دارد، خاطرنشان کرد: اقدامات موثری حوزه بهداشت و سلامت در کلیه صنوف استان و مشهد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفته و شهر امام رضا(ع) از بهترین وضعیت کمی و کیفی در بحث بهداشت و سلامت در سطح کشور برخوردار است.
باباخانی گفت: اینگونه نیست که بگوییم دولت همیشه مقابل صنوف و فعالان صنعتی ایستاده است و خادمان مردم در دولت دوازدهم در کنار فعالان صنوف و صنعت‌های مختلف ایستاده و مقابله‌اش با گروه‌های متخلف بوده است، زیرا اهمیت بسیاری در حوزه بهداشت و سلامت جامعه قائل هستیم.
علیرضا نبی، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ستاره‌ها، اظهار داشت: امروزه عرصه کاری در مدیران بالادستی تغییر کرده و دیگر دوران نفت ۱۴۰ دلاری گذشته و اکنون دوره پرداخت مالیات بوده و ۱۴ میلیون حقوق‌بگیر در کشور داریم و رتبه ۱۱۴ را در میان ۱۲۰ کشور داریم.
وی افزود: دولت باید جلوی کارمندان خود سر خم کند تا کار مردم را بندازند و چنین وضعیتی تاسف‌بار است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ستاره‌ها با بیان اینکه معتقدم که کار باید به درستی توسط خادمان مردم انجام شود، خاطرنشان کرد: همه ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا به معنای واقعی خادم مردم باشیم و امروزه تاکسی‌های اینترنتی ۸۰۰ ماشین را برای خدمت به مردم مهیا کردند و در حوزه صنعت غذا هم می‌توانیم یک برند موفق باشیم و اگر در همه زمینه‌ها به‌درستی عمل کنیم، به نتیجه مطلوب هم خواهیم رسید.
نبی تصریح کرد: شورای زیتون ایران با درخواست فائو روز دوشنبه در مجمع جهانی غذای سازمان ملل در شهر مادرید اسپانیا حاضر می‌شود و به معرفی این صنعت در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف می‌پردازد و بسیار مفتخریم که جمهوری اسلامی ایران مورد اعتماد سازمان‌های جهانی قرار دارد.
وی با بیان اینکه فعالان صنوف به‌ویژه رئسای اتحادیه باید در کنار هم در جهت رفع مشکلات و حرکت در مسیر پیشرفت حرکت کنند، تاکید کرد: اگر به‌جای جمعی به‌صورت فردی اقدام شود نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد و متاسفانه چنین چیزی در اتحادیه‌ها و فعالان صنوف مختلف دیده نمی‌شود و از فرصت ایجاد شده در ۲۲ تا ۲۴ آذر ماه امسال که نمایشگاه بزرگ ستاره‌ها در مشهد برگزار می‌شود باید به برترین شکل ممکن استفاده و بهره‌برداری لازم را ببریم.
علی پورفرخی، مشاور حوزه کسب و کار و بازاریابی، اظهار داشت: بیش از ۵۹ درصد کسب‌وکارها در ایران در ۳ سال اول باشکست مواجه می‌شود و کمتر از ۴۰ درصد کسب‌وکارها در این بازه زمانی موفق هستند.
وی افزود: بسیاری از افراد سرمایه پیدا و پنهان خود را در صنعت غذا هزینه کرده‌اند و برندهای این صنعت رشدی قارچ‌گونه داشته‌اند و متاسفانه به صنعت غذا نگاهی ساده و دم‌دستی دیده شده و زمانی با شکست و مشکل مواجه هستیم موجی از ناامنی و بی‌اعتمادی هم ایجاد می‌شود.
مشاور حوزه کسب و کار و بازاریابی با بیان اینکه یکی از مهمترین مواردی که برای مردم دارای اهمیت بسیار بوده موضوع غذای سالم و باکیفیت بوده است، خاطرنشان کرد: در صنعت غذا شتاب‌زدگی و گسترش شعب قبل از توانا شدن معنایی ندارد و نباید قبل از ایجاد فرصت درنگ کرد و اگر تصمیمی غلط داشته باشیم نه تنها پیشرفتی نخواهیم کرد، بلکه در همان مرحله و گامی هم که هستیم با شکست مواجه می‌شویم.
پورفرخی تصریح کرد: اگر ۴ مرحله ‌و ساختار کاری در مسیر حرکت و پیشرفت به درستی اجرا شود می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که آماده تبدیل شدن به یک برند مطرح در ۴ سطح شهری، استانی، ملی و بین‌المللی هستیم.
وی با بیان اینکه در هر حرفه و کاری فراگیری آموزش‌های صحیح و به‌روز حرف اول و آخر را می‌زند، تاکید کرد: امروزه برندسازی اینترنتی در فضای مجازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بیش از ۵۰ میلیون کاربر ایرانی کارهای خود را از طریق این فضا انجام می‌دهند و اگر به موضوع آموزش‌های به‌روز و به‌هنگام نگاهی جدی نداشته باشیم و به‌صورت پیش‌پاافتاده نسبت به آن عمل کنیم نه تنها به یک برند مطرح و شناخته شده تبدیل نمی‌شویم، بلکه با شکست و آسیب هم مواجه می‌شویم.

نظرات

ارسال نظر

  • با کسر یارانه مردم به بهانه بازسازی مناطق زلزله‌زده موافق هستید؟

لينک اخبار و مطالب خواندنی خود را برای ما ارسال کنيد.