جادو کردن مخاطب

همواره شما وقتی فیلمنامه‌ای جذاب داشته باشید و یک گروه همدل،‌ حرفه‌ای و باانگیزه می‌توانید مخاطب را جادو کنید و با خود به هر کجا می‌خواهید ببرید.

  • امتیاز به مطلب (0) نفر

شماره خبر : 36390

جادو کردن مخاطب


همواره شما وقتی فیلمنامه‌ای جذاب داشته باشید و یک گروه همدل،‌ حرفه‌ای و باانگیزه می‌توانید مخاطب را جادو کنید و با خود به هر کجا می‌خواهید ببرید.


جادو کردن مخاطب

به گزارش نخست نیوز،سیروس مقدم ، پایتخت در هر فصل وارد دنیایی جدید می‌شود، گاه در تهران دودزده، گاه در مازندران و جنوب ایران با گنبد و گلدسته، گاه با مسابقات کشتی پیشکسوتان و... این‌بار مخاطب را با خود به سفری خواهیم برد که بسیار سفری مهیج،‌ پرخطر و شیرین است.

سفری از شمال ایران به مناطق جنگ‌زده و بحرانی که بسیاری از آنها تجربه نشده و برای خود ما هم هیجان‌انگیز بود.

بخش مهم و کمتر تجربه شده پایتخت،‌ اتفاقا این‌بار در فضاهایی رخ می‌دهد که برای خود ما هم تازگی داشت. ما تمام آثار تولیدی داخلی، فیلم و سریال‌های خارجی را مرور کردیم که از تجارب آنها استفاده کنیم، ولی متاسفانه در این حد و اندازه و وسعت شاید پایتخت اولین تجربه با این حجم ویژوال افکت باشد.

شما تصور کنید ١٢،١٣ نفر سوار بر یک بالن غول‌پیکر، در ترکیه به هوا برود، سپس توفان و باران و مه شده، روی اقیانوس پرت می‌شود، سقوط می‌کند، می‌شکند و... همه اینها فقط با مدد ویژوال افکت و آقای فرید فصیحی که بسیار با انگیزه بودند، شکل گرفته و ماه‌هاست مرحله به مرحله پیش می‌رود یا بخش‌های جنگ‌ها و درگیری‌ها و... .

از سوی دیگر در بخش نویسندگی باید تاکید کنم که آقایان محسن تنابنده،‌ خشایار الوند و امیرحسین قاسمی نویسندگان مجموعه پایتخت ۵ نهایت تلاش را کردند تا قصه جذابی بنویسند.

مسلما وقتی خانواده پایتخت به خارج از کشور می‌روند با خود قصه‌های شیرینی می‌آورند یا وقتی بالن‌سواری می‌کنند،‌ حتما موقعیت‌های بانمکی اتفاق می‌افتد.

همچنین ادامه ساخت مجموعه تلویزیونی پایتخت به سه رکن اساسی بستگی دارد:

١ ـ مخاطب آیا همچنان علاقه‌مند به پایتخت دیگری است یا نه؟ باید نیازسنجی و علاقه مخاطبان ارزیابی شود.

٢ ـ آیا مدیران فرهنگی تلویزیون علاقه دارند به این نیاز مخاطبان پاسخ مثبت بدهند و برای ادامه پایتخت به عنوان یک برند و یک اثر ملی سرمایه‌گذاری کنند یا نه؟

٣ ـ مهم‌ترین عامل و این‌که آیا گروه پایتخت و نویسندگان آن ایده‌های تازه‌ای دارند یا نه؟ چون ما معتقدیم هر گاه حرف تازه‌ای برای زدن داشته باشیم و به ورطه تکرار خودمان نیفتیم، حتما به ادامه آن فکر می‌کنیم.

نظرات

فقط مقدم...

ارسال نظر

  • چه کسانی می توانند حمایت از کالای ایرانی را تحقق بخشند؟

لينک اخبار و مطالب خواندنی خود را برای ما ارسال کنيد.